Kraftlös fredag

På fredagar tyckerjag ofta att jag har sämre tålamod än andra dagar. Antagligen för att hela långa veckan ligger bakom en och för att krafterna börjar ta slut. Den här veckan har det dessutom varit höstlov i parken onsdag-fredag så barnen och jag har skavt på varandra mer än vanligt och nu skulle alla behöva lite nya tag. Förmiddagen var evighetslång  idag och det kändes som en enda lång rad av konflikter och nej-sägande (nej skrapa inte väggen nej akta spisen nej inte fingrarna i hennes ögon nej nu tittar vi inte på buuklubben nej väck inte j nej nu har vi ingen grynost) Nu sover alla barnen och sen får vi ta omstart och hoppas på mer positiva ordalag från den här mamman.

Inatt blir det annars också omstart då vi kör igång med sömnskolan för lillfröken.  Får se vad hon säger när hon inser att det inte blir nån servering på nätterna mera - scenario ett är att hon rycker på axlarna och somnar om när hon märker att kiosken stängt, scenario två är att hon gastar som en mistlur tills batterierna tar slut. Bäst att ladda mina batterier nu så jag orkar med morgondagen, för jag tror mera på scenario två än ett...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet