Nöjd

Nu kommer jag att jinxa det - men äntligen, äntligen sover alla på nätterna i det här huset. Kl 19 är det tyst i barnrummen och så öppnar de inte sina ljusblå ögon innan klockan slagit 6 nästa morgon. Tack för det och halleluja!
Så nu när sömnskulden så småningom börjar vara bortsoven finns det tid - tid att slösurfa då man tidigare tagit tupplurer, tid att fundera på inredning och julklappar och middagsmat som är fler än tre ingredienser och en burk grynost och körsbärstomater som enda grönsak. Tid att hinna vara lite själv och inte bara hela tiden springa för att hinna ifatt. Tid att tänka klara tankar som inte är dimmiga av sömnskuld.

Juristen är inne i en intensiv jobbfas så jag njuter av tystnaden på kvällarna och är alldeles nöjd med att sopsortera och dricka cokis ur burk på kvällarna. Fråga mig på nytt om en vecka och jag har blivit mökkihöperö - jag är enbart så här harmonisk nu tack vare ett fint veckoslut i pärnu med vuxensällskap för en vecka sedan och många långa nätter efter det. Men man skall njuta av tillvaron då man är nöjd med den - tids nog har jag något att klaga på igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet