Slav under klockan

Imorgon åker jag på spaveckoslut med tjejerna och varvar ner och laddar om energidepåerna. Juristen blir hemma med barnen och jag skrev ner vårt dagsschema för att han skall ha något att  luta sig mot medan jag är borta. Nu tycker jag att jag lämnade bort alla möjliga alternativ och tips och välmenande råd men det blev ändå en hel massa klockslag och två olika eftermiddagsscenarion... 


Nu är klockan 13:06 och barnen sover. Idag kör vi eftermiddagsscenario 2 om inte något väcker lilltösen innan kl 14.15. Då kör vi en smidig övergång till scenario 1. Jag inser att jag går omkring och ser på klockan hela tiden och tänker "om hon vaknar nu så..." och "om vi skall äta kl 18 måste jag förbereda nu om vi skall hinna gå ut sen..."  

Men jag tycker ändå att jag vinner mer än jag förlorar på att vara så här superstrikt med rutinerna, även om jag ibland skulle vilja glömma allt och lita på att det ordnar sig utan strikt schema också. Och det gör det så klart, men det är så mycket enklare så här....


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet