Att ha två små fönster och tak och gipsskivor

Jag är nästan beredd att dela ut fulla poäng till förra veckoslutet!
Middag med goda vänner på fredag kväll, superfint sportlovsväder och till och med så mycket snö på mommos och mofas lande att man kunde åka pulka i backen på vägen. Om vi ännu skulle ha haft varm saft i termos skulle idyllen ha varit komplett.

På vårt eget lande hade renoveringen framskridit och takpanelerna och gipsskivorna på väggarna var uppe och spacklade, elen var dragen och hålen för fönstren var gjorda. Nu kunde man redan se hur högt det blir i tak (inte så där jätte högt direkt) och känna efter hur stora rummen blir (större än jag hade föreställt mig!).
 
Det här rummet skall bli juristens och mitt sovrum. Där i gaveln fattas ännu fönstret så ännu kunde man inte kolla in utsikten...

De små fönstrena på norrväggen var redan på plats - det vänstra är i trappans lilla rum och det till höger är i barnens rum. Den gamla blåa fönsterluckan kommer ännu bort. I och med att vi satte upp en mellanvägg där mitt i den gamla fönsterluckan måste det bli två små fönster istället för ett stort.




Om tidtabellen håller tar det bara två veckor nu och sen är det klart!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet