Vem är jag?

På restaurangen
... är jag supersnabb på att scanna menyn och bestämma mig. Ändrar mig aldrig och ångrar mig sällan. Och finns det chokladfondant tar jag alltid den (och tvekar inte inför att skicka tillbaka om den är gräddad för länge). 

På nattklubben
... var jag helst på dansgolvet. Men det är typ evigheter sedan? 

I klädbutiker
... går jag helst själv. Lyfter och nyper och känner, provar något här och något där, blir frustrerad och går hem utan att köpa något alls. Mitt bästa tips är en personal shopper som plockat fram en miljon grejer, så går man in och provar på löpande band och köper det bästa.

På flygplan
Önskar att jag kunde säga att jag sippar GT, äter nötter och läser någon glossig modetidning. I verkligheten drar jag fram det ena tidsfördrivet för 1- och 4-åringar efter det andra, har bunkrat upp med russin och byteskläder (varför behövs det ALLTID byteskläder på flyg ?!?!) och hoppas att vi snart är framme. 

På café
Dricker jag chai latte eller cokis med citron och äter kaka. Är jag ensam har jag dessutom tagit mig vanan att se på Gilmore Girls. Har jag barnen med mig har jag samma meny men vaktar vattenglas och torkar utspillt vatten. 

I skolan 
... var jag alldeles olika personer vid olika åldrar. Högstadiet var hemskt och jag smög längs väggarna och hoppades att ingen skulle märka mig. I gymnasiet och under studietiden hittade jag mig själv och blev mer av en organizer, jämnt var det nån fest som skulle ordnas.

I ett förhållande
... försöker jag vara lyhörd och unnande. 

I matbutiken
... klickar jag klick-klick-klick och så kommer allt till vår ytterdörr nästa dag. I en riktig butik köper jag typ två mjölk och ett knippe bananer och något annat vi glömt att klicka hem. 

På morgonen
... är jag en zombie. Det tar åtminstone en timme innan jag funktionerar som vanligt. 

På kvällen
... blir jag lätt sittande med datorn, en bok, ett projekt eller framför någon serie. Är jag ensam hemma är jag omöjlig på att gå och lägga mig i vettig tid. 

På bussen
... spelar jag candycrush eller 2048

På jobbet
... älskar jag listor. Skriver listor i princip bara för att få uppleva njutningen av att kryssa av en punkt på listan. 

Just nu
... äter jag en halv brie, undrar hur mycket internet vi har kvar den här månaden och om jag kan se på Gilmore Girls idag utan att vår kvot tar slut (snart, snart kommer vi tillbaka till den fungerande telefonins land!!), och väntar på att juristen skall komma hem. Imorgon återgår vi till vardagen igen. 



Listan kapade jag från Emma på attvaranagonsfru.se !






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet