Closer



Igår kväll hyrde M och jag en film. Jag valde. Det blev Closer från ifjol med Julia Roberts, Jude Law osv. Jag diggar Jude Law. Closer var inte som jag hade väntat mig - men vad bra den var!!
Man börjar ju inte direkt tro på den "enda stora kärleken" när man sett den, men den förmedlar väldigt bra den där känslan som jag tror att alla upplever flera gånger i sitt liv och som handlar om att man inte kan planera hela sitt liv, att det finns saker som man inte har kontroll över.
Speciellt mitt-i-prick tyckte var kommentaren som Jane alias Alice sade åt Dan när de talade om att han var kär i Anna. Den gick typ så här, kommer inte ihåg exkt:

"There is always a moment when you can choose whether to give in or not, whether to fall in love or not."

Det stämmer, tycker jag.

Kommentarer

  1. Men Jude Law är ju acker...kan vara det ;)

    Vad tyckte du om bodypumpen då? Träningsvärk? ;)

    SvaraRadera
  2. Har också sett filmen, den var bra, fräck och lite rolig tyckte jag. Och jag tycker också repliken är sann.

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte , jag tycker alltid att jag överrumplas av insikten först när det är för sent.

    SvaraRadera
  4. Anna: Jude Law är ju bara så bra - men diggade nog honom mer i Alfie än i Closer..
    Och pumpen gav faktiskt inte så farligt mycket träningsvärk, jag tror jag måste ladda på mera tyngder nästa gång.

    Louise & KretiochPleti: Den repliken upplevs nog olika av olika personer - mig fastnade den på..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet