Innocence

Igår kväll var A och jag och se på Innocence. Jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig för om jag tyckte om den eller inte - mest är jag bara förbryllad. Det var så mycket som liksom aldrig löste sig, så mycket absurdt som aldrig fick nån förklaring. Mest störande av allt var att den egentligen var väldigt harmonisk - om man skulle ha accepterat situationen och inte undrat så mycket så skulle det ha varit en ganska glad film; istället satt jag som på nålar typ hela filmen och var rädd för att det snart händer nånting. Efter 2 timmar var filmen slut och det hade fortfarande inte "hänt" nånting. Dessutom vet jag inte riktigt vad jag väntade på att skulle hända. Frustrerande.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.