Evita

Igår var jag på premiären av Evita på stadsteatern. Jag var inte sååå imponerad, översättningarna till finska var lite stapplande ibland och i början av pjäsen var allt liksom lite hackat och malet och den röda tråden lyste med sin frånvaro. Men andra akten var bättre. Efteråt fick man träffa teaterchefen och några skådisar och teaterchefen berättade att redan innan premiären hade 46000 personer bokat biljetter. Alltså 46000! Och då hade ingen ens sett den. Nån borde säga åt dem att filmen är bättre. Men det var bra kändisspottning på premiären iallafall om man diggar finska kändisar i stil med Marco Bjurström och Leif Segerstam.

Kommentarer

  1. Hmm. Du var tydligen inte den enda. Helsingin Sanomat skriver följande (3.2.2006):
    "Ei huono, jos ei loistavakaan. Muotopuhdas, mutta ontto. Oikeaoppisesti valmistettu, silti haalea," och "esitys on viileä ja siksi jopa tylsä. Ei tunnu missään." (http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Evita-musikaali+j%C3%A4tt%C3%A4%C3%A4+kylm%C3%A4ksi/1135218621832)
    Jag tror att jag väntar lite före jag far dit...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet