Högt ovan molnen är himlen alltid blå



Nu är jag hemma igen efter en veckas skidsemester. Det blev verkligen semester, för jag kollade inte mailen en enda gång på nie dagar och hade knappt någon telefonkontakt med hemlandet. Vädret var varierande, men en riktigt fin perfekt skiddag med sol från klarblå himmel och mjuk ny snö i massor hade vi ändå, den dagen är bilderna förstås tagna =). Molnen låg långt nere i dalen som ett lock och pisterna låg ovananför så förhållandena var idealiska den dagen. De flesta dagarna var det ändå mulet så solbrännan kunde man inte jobba så mycket på tyvärr...

Mot slutet av veckan blev jag sjuk och kunde inte skida så då var jag hemma, men då snöade det som tur så jag gick inte miste om så mycket, istället såg jag på curling och ishockey - antagligen räknas de nu båda till våra nationalsporter efter framgångarna i Torino. Kul var dessutom att det schweiziska laget som fick silver var hemma från den byn vi var i, så alla blev ju ännu mer ivriga när de fick silver och ställde till med mottagningsfester och hängde upp banderoller överallt =)



Vi avslutade veckan med massage - jag fick massage med stenar, lite så där indian-style, men jätte jätte skönt med varma stenar under ryggen och på magen och mellan tårna och i knävecken, jag var hur avslappnad som helst när jag kom därifrån...
Nu är jag ändå tillbaka i vardagen - började veckan med lunch med styrelsen och rektorerna för högskolan, ingen mjuklandning direkt...

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet