The Devil Wears Prada


Igår var det chill fredagskväll: först träning, sedan middag och biokväll - the devil wears prada. Jag var nog lite besviken, den följde ju knappt bokens story överhuvudtaget...Men Meryl Streep passade ur-bra i rollen som Miranda och visst fanns det massor snygga kläder som väckte ha-begär, bl.a. klänningen med den snygga urringningen som Andy hade på Runwaygalan och kavajen från middagen med Christian i Paris.

Före filmen såg vi trailern för Sofia Coppolas Marie Antoinette, och den filmen vill jag definitivt se, verkar vara så där kostymdrama med ny touch. Och nu har ju äntligen Das Leben der Anderen kommit hit, den såg jag i Berlin och det är typ den bästa filmen jag har sett på länge länge, fastän när jag nu läste recensionerna så insåg jag att mina tyskakunskaper tydligen inte hade räckt till att förstå alla detaljer. Men anyways, jag rekommenderar varmt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet