Inkonsekvent på operan - uppdaterad!

I våras fick jag ett stipendium bestående av ett presentkort till biljettjänsten för att gå på opera eller teater eller whatever. Det måste användas före slutet av december och det insåg jag för en vecka sedan ungefär. Så sen blev det ju lite bråttom med att hitta nånting som både jag och mitt sällskap ville se och, ännu svårare, ett datum som passade båda. Det blev Eugen Onegin på operan - biljetter som är snordyra om man inte är studerande och har presentkort...

Men, idag när vi sku fixa dom där biljetterna så visade det sig att till just den föreställningen som vi skulle se så säljer dom av någon outgrundlig anledning inte biljetter med studierabatt. Nähä liksom.
För övrigt går alla för lite på opera och andra kulturella evenemang. Alla skulle må bra av lite Rossini eller Wagner eller Mozart emellanåt. För att inte tala om att man får klä upp sig och dricka vittvin i pausen.

*uppdaterad 22.26*
Nu visade det sig att mitt presentkort till biljettjänst inte duger till operan, för deras biljetter förmedlas av nån annan firma. Så vi är tillbaka i utgångsläget. aaaargh.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet