Hälsningar från lusekoftornas förlovade land

Idag har jag för första gången satt min fot på norsk mark och det var mycket som inte alls var som jag hade tänkt mig. Eller rättare sagt, jag hade nog inte tänkt så mycket.
1.Oslo har en hamn. Det första jag såg när jag kom ut ur tågstationen i Oslo centrum var ett enormt kryssningsfartyg. Jag hade på något sätt tänkt att Oslo var inne i landet...
2.Det finns en massa kullar överallt: det är upp och ned hela tiden, och jämfört med hemma där den största backen i min vardag är den som leder upp till Tölötorg (höjdskillnad kanske 10m...) Det är nu jag börjar undra om jag liksom missat lektionerna i nordens geografi helt och hållet...
3.Oslo är ingen kosmopolitisk metropol direkt utan här bor ungefär lika många människor som i Helsingfors. Jep, nordens geografi måste ha gått mig helt förbi...

Annars har jag inte hunnit konstatera så mycket, det har mest varit jobb och inkvartering och middag och sånt. Men mycket kring projektet har klarnat upp idag och vi har blivit tilldelade klara arbetsuppgifter och det känns bra. Vår förman här verkar vara en ur-bra typ; tack vae hans presentation om projektet föll många bitar i projektpusslet på plats.
Kursen i projektstyrning som jag gick i våras kan förresten slänga sig i väggen – jag lärde mig mer på en förmiddag här än jag lärde mig på hela den kursen...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.