Leka med elden

Den här veckan har jag haft mer att göra med brandkåren än jag haft hittills i hela mitt liv:
- på tisdag gick juristpojken och jag promenad runt Skatudden när vi såg en skräpkorg som det brann i. Vardagshjälte som jag är lånade jag en vattenflaska av en gäng med pojkar som spelade fotboll i närheten och släckte elden. Sen kom brandkåren och släckte den på nytt (fast de verkade inte så ivriga, hälften satt kvar i bilen och slöade medan två av dem släckte glöden med en vattenspruta från 1700talet...)
- idag var det brandlarm på jobbet när jag kom, så jag tillbringade en kvart på parkeringsplatsen innan vi gick in igen. Sen kom en stackars ensam brandbil och kollade varför larmet hade gått.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet