Fotbollsfeber

Nu när det är fotbolls-EM på gång så är det mycket diskussion om foboll hemma hos oss, och mycket fotboll på TV. Så jag kan ju inte missa det. Tvärtemot vad jag däremot trott så har jag nästan lite börjat digga det, men bara om det händer nånting i matchen som det tittas på. Tråkiga matcher utan mål klassas fortfarande som något jag inte förstår att man kan bry sig om.
Med det nyfunna intresset kommer ett försök att förstå vad som händer, så mitt sällskap får finna sig i tusen frågor om gula kort, frisparkar, hörnor, offside och varför dom har en vimpel med in på plan. Efter ca 250 frågor börjar mysteriet med offside klarna i teorin, men hur man skall hinna uppfatta när det sker är fortfarande ett mysterium...

Eftersom man måste ha ett favoritlag så valde jag Sverige, men mest pga deras fysiska attribut. Orsaken stavas Ljungberg. Fredrik Ljungberg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet