Golflängtan

Idag har jag igen tittat på exceltabeller tills mina ögon förvandlats till små rutor med siffror i. Den nya stora skärmen underlättar ändå arbetet förvånansvärt mycket och jag diggar mina exceltabeller ganska mycket så det går riktigt bra.

Däremot så flyger tankarna iväg emellanåt och idag har jag haft mycket golf-tankar i huvudet. Det ser ut som att det skulle bli en mager golfsäsong för mig i år: har inte ens medlemsskap någonstans när jag inte längre får åka snålskjuts på mammas medlemsskap som junior och jag är inte sååå golfbiten att jag vill bli i stan över veckoslut för att spela golf istället för att fara till landet. Men idag skulle vädret vara perfekt för en runda efter jobbet. Kanske jag måste slänga in bagen i bakluckan nästa gång jag åker hem till mamma och pappa, då kan jag iallafall åka till rangen om jag får golffeber.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet