Tillbaka till vardagen

Så var skolningen avklarad. Inget väsentligt nytt jämfört med skolningen i fjol, men det var kul att träffa de andra sommarjobbarna också. Ganska många av de som var där ifjol är med i år igen och som av ett lyckokast så jobbar alla de som jag hade mest gemensamt med också i centrum så nu kan det bli lite sommarjobbsluncher för utbyte av erfarenheter.

Det känns ännu lite ovant att vara tillbaka i Helsingfors, vardagen har inte lagt sig ännu. Nu när jobbet börjar blir det förhoppningsvis mer rutin på tillvaron. Idag skall jag ta ut cykeln ur förrådet, nu när jag jobbar i centrum kan jag cykla till jobbet. I Göteborg cyklade jag jätte mycket så det blir kul att fortsätta med det här. Och så sparar jag ju busspengarna...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.