De senapsgula strumppisarnas trygghet

Jag har sökt efter senapsgula strumpbyxor varje höst i flera år och när jag nu äntligen råkade få syn på ett par (eller kanske äntligen vara på rätt modevåglängd?) fick de förstås komma med hem. Idag gjorde de premiär, och varje gång som jag råkar se på mina ben idag blir jag bara så glad - så där fånigt glad som man blir av att klä sig i något man tycker speciellt mycket om.

På eftermiddagen slog det mig. Färgen är exakt samma som ett par sammetsbyxor jag hade i lågstadiet (då sammetsbyxor var moderna, typ). Det är antagligen därför jag diggar de här så mycket; de invaggar mig säkert i något slags barndomstrygghet. De senapsgula barndomsbyxornas okomplicerade värld - coming soon to a pair of tights near you.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet