Modellmänniska

Igår var jag på hälsogranskning. Det var den vanliga rumban som man
alltid gör när man byter jobb: blodproven, längden, vikten, "hur
mycket alkohol dricker du?", "visst äter du grönsaker?",
"Vardagsmotion är mycket viktigt" och så vidare. Den här gången
kryddat med frågor om arbetsuppgifter (säkert för att få reda på
eventuell arbetsplatsmobbning och/eller utbrändhet) och lite ergonomi
osv.

Tydligen har jag så bra blodvärden att jag borde donera blod för jag
har hemoglobin så det räcker för två. Värsta modellmänniskan.

Sen gick jag på intern skolning och insåg att jag tydligen har lärt
mig mer än jag trott under de senaste veckorna och blev ännu gladare.

Modellmänniska, minsann. Jag var stolt som en tupp hela kvällen.


Nu skall den här modellmänniskan ändå rycka ner sig själv på jorden
och jobba som en flitig liten myra med alla vanliga människor.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet