Idrott och kultur

Idag har jag varit kulturell och gått på radions symfoniorkesters konsert med mamma och T. De hade en gästspelande ur-bra pianist från Japan där och hon spelade verkligt bra. Hon var lika gammal som jag så då undrar jag ju:
1) Har hon något annat liv än att spela piano
2) Varför spelar inte jag lika bra?

Svaren torde vara nånting i stil med
1) Nej
2) För att jag inte spelat piano 10h i dygnet de senaste 18 åren.

Men konserten var bra. Det blev nästan lite stressigt att hinna dit, gick på spinning efter jobbet och det tog längre än planerat att dusha och sånt så jag hann inte hem emellan så jag fick äta en smörgås på spårvagnen. So much for the healthy dinner.

Imorrn är det skola igen, kemiföreläsning kl 10.15. Hoppas föreläsaren demonstrerar nånting kul, annars kommer jag att somna bums.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet