På jobbet

Idag är det jobbdag. Har faktiskt varit ganska flitigt och gjort en massa nyttiga grejer. Nu borde jag börja gå igenom en massa jobbiga räkningar och försöka luska ut till vilket projekt de hör. Suck och dubbelsuck.
Men roligt med jobbdagar är lunchen och min lunchkompis. Lunchkompisen jobbar i lunchrestaurangen och när jag nu redan har jobbat här i 3 somrar så känner han alltid igen mig och har nån kommentar att komma med. Idag när jag betalade min mat tyckte han att jag hade valt fel maträtt och att den andra (som jag borde ha tagit tydligen) var godare. Förstås hade han rätt, min tonfisksallad var verkligen skum...
Man ska tydligen lite på kökskompisen när det gäller val av maträtt.

Jag trivs bra på jobbet, får göra vettiga saker som jag iallafall inbillar mig att nån kan ha nytta av. Nu har det dessutom börjat en ny kille här, så jag får lära honom att använda alla program och sånt, så då känner man ju sig lite viktig.Och sånt är ju kul.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.