Biokväll med Harry Potter

Vi gick och såg nyaste Harry Potter filmen igår kväll. Jag har läst hela serien två gånger och överväger att börja om på nytt (så bra, ju!) men det här med filmerna är inte riktigt min grej. Nu har jag inte sett dem alla men den här nyaste var ju inte så mycket att hänga i julgranen tyckte jag - halva storyn från boken hade de ju bara typ lämnat bort, replikerna var bara dåligt skrivna och om man inte har sett de tidigare filmerna eller läst böckerna skulle man inte ha fattat nånting. Och sen är det det som alltid händer med filmatiserade böcker: det ser ju inte alls ut som det gör i mitt huvud.

Fast nu fanns det bra delar också, utomhusscenerna vid Hogwarts var jätte fina och slutscenen också bra gjord. Och så får man godis när man går på bio.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet