Madonna-ångest

Som en sjuåring väntar på skolstarten väntar jag på Madonna-konserten imorgon. Var skall jag sitta, tänk om ingen vill sitta brevid mig, vad skall jag ha på mig, tänk om jag inte ser nånting, tänk om alla andra barn är dumma med mig och tänk om jag tappar bort mina kompisar och tänk om det ena och tänk om det andra...Det är skräckblandad förtjusning för hela slanten.


Mitt rationella jag säger mig att det kommer 79 999 andra personer dit och att jag alltså inte kommer att ha nånstans att sitta och att man rimligtvis inte kommer att vara ensam om jag mot förmodan tappar bort mina kompisar. Och klädproblemet löste jag på matpausen efter inspiration från augustis Elle-nummer:
Ikväll laddar jag med Madonna på spotify och In Bed With Madonna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet