Om torktumling

Jag är ett fan av torktumlare av många olika skäl. Dels så behöver man inte hänga upp tvätten på tork överallt i lägenheten (det här är det största enskilda skälet, jag hatar att hänga tvätt och hatar att se på torkställningen och den är alltid i vägen), och dels så tar det bort allt resterande damm och hårstrån och sånt också. Mindre bra är att den drar en massa ström och att det blir superhett i lägenheten när man torktumlar nånting.

Anyways - en tid var det ett ständigt diskuterande kring detta tumlande eller inte tumlande hemma hos oss. Juristpojken påstår att torktumlandet förstör kläder och tar bort färg och gör resåren dåliga på det ena och det andra, medan jag bestämt påstår att det gör det inte alls. Nu har vi nått vapenvila och jag torkar bara lakan och mina egna kläder ibland och hänger sen upp hans prydligt (iallafall nästan) på rad och vi ignorerar dilemmat torktumling.

Döm om min förvåning när detta verkar vara ett problem också i andra hushåll. Och enbart ett manligt problem, dessutom!

Man skulle ju tycka att män med en naturlig förkärlek för surrande maskiner skulle digga torktumlaren. Men icke sa nicke.

Kommentarer

  1. Bah humbug! Historien kommer ge oss kalsongresårkramare rätt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet