Skor

Typ varje dag på lunchen går jag förbi en skobutik där det finns ett visst par som jag alltid stannar och tittar på. Efter mogen övervägnad bestämde jag mig igår för att köpa dem och vandrade in för att prova dem för sjuttioelfte gången.

Jag provar dem både i svart och i beige och rådfrågar A och kommer fram till att jag skall köpa dem i beige och så vandrar jag iväg till kassan med min högersko som är beige och min vänstersko som är svart och säger att jag vill ha dem i beige. Men då är beigea vänsterskon borta. puts väck. försvunnen. Aaargh.

Nu har jag reserverat en beige sko och två svarta och väntar på att kassaflickan skall söka fram den andra beigea så jag sen slutligen kan bestämma mig. För det kanske var ett tecken att den beigea skon var borta. Kanske jag borde ta de svarta iallafall.
Bilderna liksom skorna kommer från Bianco.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.