Veckoslutets filmer

Mycket film av varierande kvalitet det här veckoslutet:


Lördag kväll - The September Issue och Mamma mia


Dokumentärfilmen om Anna Wintour och septembernumret av Vogue var som väntat mycket bra. Inte bra som film, men mycket bra som dokumentärfilm och himmelriket för någon som ens har ett litet modeintresse. Tyvärr inte så där jätte-mycket fina kläder, men mycket intressanta observationer om Vogue-redaktionen. Nästan snudd på att jag inkorporerar Anna wintours "There's always a way to wear fur" i mina mode-motton. Hon är nog cool, Anna wintour (dessutom rimmar det nästan), bakom de gigantiska mörka solglasögonen.


Efter september issue såg vi mamma mia. Och sen spolade vi fram till de bästa september issue delarna och sen drog vi SOS-delen av mamma mia på nytt några gånger. Bästa delen i hela filmen, helt klart.
Söndag kväll - Skavabölen pojat
Inhemsk film kan ju vara helt bra ibland men oftast så förstår jag inte riktigt grejen och det blir för tungt och trögt. Så även här. Det fångade inte mitt intresse utan jag blev bara trött och somnade. Men de ska nog få en eloge för den härligt 70-tals-autentiska dekoren och för barnskådisarna som gjorde sitt jobb utan att bli så där dåligt barnskådespelande som de ofta är. Nog med inhemsk film för en tid för mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.