Rapport

Födelsedagsfesten igår gick jätte bra, M charmade farmor totalt och vår överraskning lyckades vi hålla som en överraskning och alla diggade oss. Nu kommer farmor och farfar att kunna tala om festen åtminstone lika länge som vi planerade den i förväg. =)

Det är ännu jätte kallt, typ -20 grader, men det har snöat jätte mycket och hela staden är alldeles vintrig, t.om gatorna är alldeles snöiga. Jag tänkte utnyttja kylan och snön och slänga ut mattorna i snön och duntäcket ut på balkongen och vädras. Samtidigt blev det lite städning, och sen frostade jag av frysen i samma veva. Så det blev en ganska huslig söndag.
Ikväll måste jag förbereda morgondagens presentation till talkommunikationskursen; man ska snacka om nånting som väcker debatt. Jag tänkte hålla mig till min studieinriktning och prata lite om vindkraft.

Kommentarer

  1. varför slänger du ut allt när det är snö och kallt?

    SvaraRadera
  2. Anna: för att när det är över -18 grader så dör alla kvalster som bor i ditt täcke. och mattorna blir fina och rena och doftar gott.
    Allt detta enligt min mamma, alltså =) Vad jag märker doftar mattan inte gott, men den är inte lika dammig längre...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet