Två sockerbagare det bor i staden...

Idag skall syster T och jag baka 5 tårtor till farmors och farfars födelsedagsfest imorgon. Så hela eftermiddagen skall vi stå och vispa ägg och socker och laga tårtbottnar och senare på kvällen skall de fyllas med vaniljsås och päron. Gårdagen gick till att vika sångblad till samma fest - men för sent konstaterade jag att jag hade printat endast 45 fastän jag behöver 55 så nu måste jag dra mig ut i kylan (-20 grader!) och snöyran för att kopiera upp 10 sångblad till.
Men mellan kopierandet och bakandet skall jag gå till sömmerskan med tyget och så ska vi planera hur min årsfestklänning skall bli. Sånt är kul - har stora visioner för hur jag skulle vilja ha den men har ingen som helst aning om huruvida det är möjligt.. =) Jag har ungefär likadan spets som här men modellen på övredelen blir typ som Jennifers . Men visst skulle det vara kul med släpet här också - men släp på en årsfest är inte så praktiskt med tanke på dansande och sånt...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet