Vinter

Igår blev det vinter, snöyra och snålblåst och jätte jätte kallt. Idag är det likadant och imorgon skall det vara likadant fast ännu kallare. Grejt.
Jag satt och sålde matbiljetter i en timme på nationen och det var så iq-befriat att jag hade tid att tänka en massa onödigt. Jag hade min hemvirkade poncho på mig och funderade bl.a. över att mönstret på den är fint, men att det är dumt för poncho är inte direkt trendigt längre (i know, dagens i-lands problem). Sen kom jag på att ponchon ju är virkad i två avlånga delar, så nu ska jag ta isär delarna och sy ihop dem till en sjal istället. Virkad sjal är bättre än virkad poncho. Problem solved.

Nu ska jag fixa fram en modell till styrelsens visitkort och sedan gå på bodypump och lyfta lite skivstång. Ikväll är det kvällsmöte, hoppas jag hinner hem till Madonnadokumentären som börjar 21.30.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet