Uppdatering om jobbsituationen

Det är alltid så. När ett jobb kanske är på lut så kommer det ett annat. Idag ringde dom från statistikcentralen angående ett jobb som verkar jätte intressant och skulle vara precis exakt det jag studerar. Lönen är crap. Tyklandjobbet har inte klarnat ännu och jag skall på intervju till statistikcentralen på måndag. Egentligen vet jag alltså inte om jag får någondera jobbet överhuvudtaget men redan nu har jag beslutsångest - jobba med det jag studerar för usel lön eller åka till tyskland till ett antagligen dåligt jobb men mycket upplevelser och en chans att öva tyska?

Imorgon på morgonen åker syster T iväg till Tyskland för att studera, jag har just sagt hejhej. Vem skall nu lura ut mig på joggingtur?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet