Borde hon inte aktivera sig?

Förutom kanadensiska skogspromenader inspirerar mitten av augusti mig oftast till att kick-starta projekt Hurtiga Hösten. I år finns visserligen inspirationen där, men tre saker sätter käppar i hjulet.

Numero uno.
Jag skall byta jobb om några veckor och vet inte exakt var jag kommer att vara stationerad. Och jag har ingen lust att nu lägga pengar på ett säsongskort på ett gym som jag inte ens vet om jag har möjlighet att använda om en månad.

Nummer två.
Jag är superduperjättetrött på mitt gym som har varit hurtiga höstens hemvist i kanske sex år nu och känner att jag behöver miljöombyte. Och då kommer det här som en gåva från himlarna. Ett nytt, fräscht, gym på en bra plats dit en av mina favoritinstruktörer dessutom flyttar. Men det öppnar först om en månad och ja, numero uno påverkar ju lönsamheten här också.

Number three.
Jag har ont i knäet efter italienresan. Och ja, jag vet att de vita ballerinorna inte är bra att gå långa sträckor med flera dagar i sträck (nu låter det som om vi skulle ha varit på pilgrimsvandring istället för bilsemester i Chianti) men dom passade bäst in i mina italienoutifts. Nu är knäet sjukt och jag kan inte cykla till jobbet och jag betvivlar att ens golf skulle vara hemskt bra för det även om jag skulle vara sugen på en runda på veckoslutet.

Slutsats. Hurtiga hösten avvaktar och jag får vardagsmotionera istället. Bara det dumma knäet skulle bli bra igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet