Dagens bästa betjäning

På lunchpausen gick jag på rutincheck till optikern och fick så bra service att jag blev alldeles till mig. Det hela började lite dåligt med en sur tant vid anmälningsdisken och en optiker som var 15 minuter försenad, vilket är en avsevärt lång tid när man skall gå till optikern på lunchpausen. Men sen, mina vänner, sen!

Optikern var värsta proffset och kollade min syn säkert 20 gånger för att det skulle bli rätt och gav mig två olika sorters kontaktlinser + linsvätska med hem för att kunna prova själv i lugn och ro och när jag en gång skulle betala så tyckte hon att det är lika bra att hon inte tar något betalt för varken undersökningen eller linserna när jag hade fått vänta en stund. Och så fixade hon in allting i internetsystemet så jag kan beställa linserna därifrån plus att jag nästa gång kan kontakta henne direkt för att slippa sura tanten.

Mega-plus i kanten för instrumentarium idag!

Kommentarer

  1. Vad lustigt, jag fick precis motsatsen idag när jag var hos min optiker. Faktiskt förlorade det så mycket av mitt förtroende att jag bloggade om det alldeles nyss: http://www.spanskawilma.se/psykologi/ett-brutet-konsument-fortroende

    Vad skönt att se att alla inte fått lika dålig behandling då. Då kanske det ännu finns hopp för optikerna... =)

    ::David

    SvaraRadera
  2. David - jag har också fått min beskärda del av dålig service hos instrumentarium tidigare. Men så klagade jag jätte mycket en gång och nu har de säkert en anteckning i min file nånstans om att jag är en jobbig kund och är övervänliga för att jag inte skall bli jobbig igen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet