Back to school

Idag åker jag en sväng till nationen för att hålla möte. Samtidigt passar jag på att kolla in universitetsområdet och än en gång konstatera att det är en evinnerlig tur att jag blev färdig med mina studier.
marknaden på lördagen såg jag min före detta matematiklärare Georg på avstånd. Han som ibland hade skrivit tre svarta tavlor fulla med text innan man ens hade börjat lektionen, vars favorittröja hade beviset till Pythagoras sats på magen, vars kaffekopp säkert aldrig var diskad och som kunde ge en konstant dåligt samvete om man inte dedikerade hela sitt liv åt Calculus-boken.

Nu behövde jag bara se honom på avstånd för att bums få dåligt samvete över ogjorda läxor men sen kom jag på att jag ju faktiskt redan är godkänd i alla mattekurser.

Puh.

Tur att jag bara behöver se på skolan utifrån idag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.