Nanny och FB

Det börjar bli dags att sätta ordning på vardagen här nu, förra veckan märkte jag att det inte är roligt längre att bara ta dagen som den kommer och gå dit näsan pekar, utan nu måste vi få lite struktur på det hela. 
Mycket bra då att vår deltidsnanny började hos oss idag och vips fick jag 20 minuter egentid och gå till butiken utan små hjälpredor mitt på dagen. Hur lyxigt som helst! Vi kör såklart mjuklandning ännu några gånger så barnen får vänja sig i lugn och ro, men hon verkar alldeles superbra. 

En annan nanny i lekparken tipsade om musiklek i våra närkvarter så imorgon testar vi det, jag tänker mig att det inte kan skada att lära sig att sjunga The Wheels on the Bus istället för hjulen på bussen.
Förra veckan kände jag mig en aning isolerad utan sociala kontakter här, så jag efterlyste lite parksällskap på Facebook och vips har vi en fullspäckad social kalender den här veckan. Facebook har varit guld värt hittills här - via FB hittade vi vår nanny och alla våra parkträffar den här veckan och dessutom har en hel massa utlandsfinländare grävt fram gamla leksaker ur sina gömmor för att antingen ge (!) eller låna till våra barn. Det får en osökt att tänka på hur lite en gör för nyinflyttade personer i sitt eget hemland. 








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet