V&A museum


Idag bestämde jag att det var dags att göra något annat än att hänga i en lekpark på eftermiddagen, så vi gick till The Victoria & Albert Museum. Trots att vi var där kanske två timmar är det fortfarande lite oklart vad det museet hade för nisch för där fanns orientaliska mattor och kläder och silver och romerska skulpturer huller om buller. En är ju inte så strukturerad som museibesökare med två små barn i släptåg...

Det finns åtminstone två bra saker med Londonmuseer för folk i min situation:
1) det är gratis. Så om det blir tvärstrejk (alltid lite lottospel med mitt sällskap) kan man gå hem efter 5min utan att känna sig snuvad på konfekten. 

2) barnsatsningarna. Det finns alltid något lekrum där anställd personal gör nonstop workshops i samma tema som museet, det finns barnguider och skattkartor man kan följa, tips att leta efter och saker man får peta på och leka med. Mycket uppskattat, både hos treåringen som känner sig viktig och hos mig som får se något nytt på köpet.  



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet