Ego-listan

Lånar en lista hos Peppe som motvikt till alla London-nyheter
Jag kan: multitaska like a pro. Tack till barnen för att jag lärt mig det.
Jag kan inte: gå och lägga mig i vettig tid om jag är ensam hemma. 
Jag köper: all frukt hos en jättesöt frukthandlare på Portobello Road. 
Jag borde: städa oftare, men orka nu sen med det. Älskar när det är rent och fint, men är så lat innerst inne och hatar att effekten av städningen alltid försvinner på ca 2h i vår lilla Londonlya.
Jag måste: gå in i nätbanken och kolla att vi inte missar några DL på några räkningar från hemlandet. Lite logistiskt svårt att ha en fot i Finland och en i London ibland.
Jag vet: mycket. Och tvekar inte att säga det. Men jag har blivit bättre på att tänka efter först.
Jag tycker: samma svar som ovan...
Jag tänker: på hur vi skall göra med vardagspusslet när jag börjar jobba igen i vår.
Jag lyssnar: väldigt lite på musik. Är superdålig på Spotify och då jag någon gång vill lyssna på något blir det nästan uteslutande på det min kompis A lyssnar på (tack för din musiksmak A, och tack Spotify för att du alltid berättar vad hon lyssnar på!). 
Jag längtar: tills nästa veckoslut då vi får finbesök från hemlandet!
Jag fasar: för situationer där man måste small-talka med människor jag inte känner. 
Jag använder: osunt mycket tid till att googla fram rabattkoder när jag gör större uppköp. 
Jag förbrukar: topsar i mängder. Så bra uppfinning.
Jag njuter: när jag får vara själv, sitta på café och dricka te som serveras i en kanna och äta en kakbit. Och när jag får morgna mig i fred på morgnarna.
Jag blir: arg så det kryper i mig på barnen ibland. Men som tur går det snabbt över.
Jag äter: nästan allt nuförtiden, trots att jag var superkräsen som barn. Men kanske helst pasta carbonara. Eller brieost.
Jag dricker: coca-cola. För mycket, och alltid ur burk.
Jag struntar: i vad andra tycker om jag inte känner dem väl. Men värderar mina nära vänners och min familjs åsikter högt.
Jag ska: bli bättre på att hålla koll på vad som händer i världen. Lever i någon slags oförsvarbar nyhetsskugga just nu. 
Jag sparar:  tidningsartiklar med hotell- och restaurangtips i städer dit jag någon gång vill åka. Men sen när en resa en gång blir av googlar jag ändå bara fram ett hotell.
Jag brukar: mumla när jag pratar. Och sen blir jag sur när folk inte uppfattar vad jag säger.
Jag tittar: bara på serier och nästan bara på netflix. Just nu plöjer jag Gilmore Girls från början och juristen och jag ser Homeland säsong 5.
Jag läser: mycket tack vare att jag just upptäckt e-böcker. Senast Medan han lever, All the light we cannot see och Binas historia.
Jag vill: vara nöjd. Nöjd med livet, nöjd med jobbet, nöjd med familjen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet