Drama i spårvagnen

I spårvagnen på väg hem från orkesterövningen kom det först in ett ungt par med tvillingar som skulle kunna hålla en kurs i logistik. Jag blev helt matt bara av att se på dem med två barn i någo slags transportpåsar, en stor vagn som måste vikas ihop för att rymmas in i spårvagnen och så några matkassar på allt sammans. Kanske man blir extremt välplanerad och logistiskt begåvad när man får tvillingar, för dom kom typ smidigare på och av vagnen än jag med min handväska...

I nästa spårvagn var det grym hålligång när jag kom in med väktare och grejer - det visade sig att det hade kommit biljettkontrollanter (som nuförtiden rör sig civilklädda också...) och så hade en tant i päls (och pampuscher) blivit aggressiv när hon fick böter. När jag steg på fick väktaren hålla i tanten så hon inte skulle hoppa på stackars biljettkontrollanten...

Spännande saker händer i kollektivtrafiken, I tell ya.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet