Tvekan inför rapporten

Informatiker-bruden grävde fram en massa rapporter åt mig som jag nu håller på att gå igenom för att se om det är nånting som jag kan ha nytta av. Tydligen finns det inte så många som forskar i solvärme för det är samma författare som återkommer i de flesta, antingen har de skrivit själva eller så har de blivit citerade av någon annan.
Två av dem står ändå ut ur mängden:
- typen som alltid skriver Sun med stort S. Ok, I get it - du har idkat solvärmeforskning hela ditt vuxna liv men att gå så långt som att dyrka solen och ge den ett stort S som om det är något större väsen är kanske lite överdrivet..
-typen som tycker att Comic Sans är det bästa typsnittet för en seriös teknisk rapport. Enligt min skrivguide borde jag vara källkritisk. Jag tror att jag tyvärr inte kommer att kunna lita fullt ut på hans rapporter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet