Not my smartest moment


För någon kväll sen såg juristpojken och jag Bobby-filmen. Jag köpte filmen på rea nångång under hösten och hade fått höra att den handlar om händelserna på ett hotell samma dag som Kennedy blev skjuten.
Anyways - ungefär en timme in i filmen började jag tycka att händelserna inte riktigt passade ihop med det jag trodde att hade hänt på riktigt då Kennedy blev skjuten och jag skulle just fråga juristpojken om inte Kennedy var president och inte bara presidentkandidat då när han blev skjuten i bilen. Före jag hann säga nånting frågade juristpojken om han i filmen alltså var bror eller son till JFK. För han i filmen var ju RFK. Ju.

Jag gjorde det enda rätta och låtsades som att jag hade stenkoll på allting och förstås visste att RFK är bror till JFK.


Bilden lånade jag från impawards.com

Kommentarer

  1. Så hör oss emellan: trodde jag med.

    SvaraRadera
  2. Peppe - puh så skönt att jag inte är den enda :)

    SvaraRadera
  3. Alltså undrade du int alls varför filmen heter 'Bobby'? ;)

    SvaraRadera
  4. Anna - nope. Jag var alltför fokuserad på bara namnet Kennedy. Till mitt försvar kan jag dessutom säga att dom i hela filmen bara talar om "senator Kennedy" hela tiden, så hur ska man då kunna veta?!?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet