Jogan

Jag diggar joga, det är ett bra komplement till det jag vanligen tränar. Speciellt diggar jag det för att det är så lugnt och avslappnande och efteråt är hela kroppen uttänjd. I och med att det är det här som hotjogan förespråkar - att värmen skall göra att man kan tänja ännu mer och djupare utan risk för skador - så tänkte jag att det skulle vara hur bra som helst. Det lät så bra men det var inte lika bra. Det var mest bara hett och fuktigt som i ett övervarmt växthus och man svettades så mycket att allt jag kunde tänka på var att min jogamatta blir helt jätte snuskig och att jag kommer att måsta dusha den när jag kommer hem.

Jag tror jag håller mig till joga i alldeles vanlig rumstemperatur i fortsättningen.

Dessutom förhåller jag mig mycket skeptiskt till att det tydligen skall sakta ner föråldringsprocessen och göra en massa annat som verkar lite huuuhaaa.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet