Om banktanter och deras försmädlighet

Igårkväll lyckades jag låsa mitt internetbankkonto när jag inte riktigt kom ihåg vad jag hade bytt mitt lösenord till. Så idag fick jag ta skeden i vacker hand och gå till banken och bli förödmjukad.

Det finns ingenting värre än att gå till banken (som stänger 16.15! Hur tidigt är inte det?) och måsta sitta där på en stol och vänta i en halv timme med sin kölapp i handen medan banktanterna skvallrar färdigt innan de till slut behagar de betjäna en kund. Då får man komma fram och förklara att "ja, jag är så dum att jag har glömt mitt lösenord och sen var jag ännu dummare så jag matade in fel lösenord många gånger."
Sen ser de överseende på mig och trycker på en knapp och så får jag tillgång till mitt konto igen.
Och så avslutar de med ett hurtigt "försök nu komma ihåg ditt lösenord".

Suck och stön.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet