Charlie and the chocolate factory

Min energi räckte typ till klockan 11 och 2/3 in i Charlie and the chocolate factory. Då blev det totalstopp och iväg till drömmarnas land så jag får se slutet ikväll istället för jag tyckte lika mycket om den filmen igår som då jag såg den på bio för nåt år sedan - hela filmen är så sött godisfärgad och absurd med oompa-loompas som dansar omkring. För att inte tala om de crazyga barn-karaktärerna (förstås är alla utom Charlie elaka och dumma och bortskämda) och Johnny Depp som den mycket excentriska Willy Wonka.


Precis så som man föreställde sig det när man läste Roald Dahls bok som liten. Fast egentligen tyckte jag nog mer om Matilda - för så smart ville ju jag också vara...



Bilden lånade jag från boxofficemojo.com

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet