The needless lists

Mitt skrivande är uppstrukturerat i listor: listor på litteratur jag läst och litteratur jag måste kolla upp, listor på vem jag borde kontakta, vad jag skall ta upp på nästa feedback möte, vad jag skall göra den här veckan och vad jag måste komma ihåg att göra.

Så fort listorna är nedskrivna på ett papper blir de totalt onödiga för mitt minne tycks ha en speciell list-funktion som sparar alla listor i små fack i all oändlighet. Allt det här leder till att mitt anteckningsblock är fullt av listor sida upp och sida ned, men ingenting på listorna är någonsin avbockat för jag kommer ihåg att göra det utan listan.

Nu har jag just tillbringat en halv timme med att bocka av gamla listor. Mycket tillfredsställande måndagsaktivitet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet