Inte se förkylningen!

Imorse vaknade jag med en ensidig förkylning: snuva i ena näsborren, ont i halsen på ena sidan och huvudvärk (dock mer allmän en ensidig). Men eftersom det helt enkelt inte går att bli sjuk nu med Lapplandsresa inbokad till veckoslutet så ignorerar jag det hela och kurerar med alla huskurer jag vet:
- apelsinsaft, te och vatten i kopiösa mängder - att skölja ur förkylningen är grejen!
- varma kläder - inte frysa nu och göra det hela värre
- vitlöksklyftorna i öronen (fast det får nog vänta tills jag har kommit hem från jobbet)
- ignorera det hela - det här är nästan bäst; om man inte tänker förkylning så är man inte förkyld

Imorgon eller, ännu bättre, ikväll är jag inte mer förkyld. Basta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet