Om vikten med att trivas med det man gör

Idag när jag åkte i bussen till jobbet filosoferade jag lite för mig själv över hur viktigt det är med att man trivs med det man gör - jag tycker om det jag gör på jobbet, och trivs med dem jag jobbar med så då är det roligt att åka dit. På skolan diggar jag kanske inte allting som jag måste läsa, men målet jag strävar till är nånting jag vill uppnå, och då trivs jag med det också.
Men både på jobbet och i skolan finns det människor som helt tydligt inte alls trivs med vad de gör och är mer eller mindre likgiltigt inställda till det. Sedan förpestar dom arbets- eller studiemiljön för alla omkring dem. Trivs de här människorna sedan så bra med någon annan del av deras liv att det är värt att inte trivas med skolan/jobbet?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.