Söndagspysslande

Under veckan struntar jag blankt i hur det ser ut hemma hos mig, matbordet är oftast översvämmat av tidningar och tomma tallrikar med smulor på, men på söndagsmorgnar måste jag alltid städa före jag kan äta frukost. Det här leder till att jag sällan äter frukost före kl 12, för det tar så länge att gräva sig fram till bordsytan igen. M blir ofta störd på det - min första fråga på söndagsmorgnar är inte "ska vi äta frukost i sängen?" utan mera nånting i stil med "vill du dammsuga?".

På söndagar får jag dessutom ofta nån impuls om att nu ska jag vara huslig och baka/laga mat osv. Idag blir det nånting med äppel, men har inte ännu bestämt om det blir äppelgröt eller äppelkräm. Husligt och höstigt värre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet