Bröllop

När jag en dag gifter mig ska bröllopsfesten vara minst lika rolig som lördagens bröllop! Ända från vigseln i kyrkan till festen hade dom lyckats blanda deras olika kulturer och bröllopsseder på ett smidigt sätt - t.ex. pratade prästen både på spanska, engelska och svenska och maten var argentinsk. En ganska kul grej som tydligen är argentinsk sed var det stack en massa sidenband ur bröllopstårtan, och i ändan av ett av banden fanns en ring. Sen drog alla ogifta flickor i ett band och den som får ringen skall gifta sig nästa gång. Jag fick ringen. Eftersom den dessutom matchade perfekt med min klänning måste det vara ett tecken. Resten av kvällen fick jag och Magnus höra kommentarer om det..
Det var en jätte rolig fest, men igår var jag nog inte speciellt aktiv, kom upp ur sängen först vid 5-tiden på eftermiddagen..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet