Ett långt skönt veckoslut

Jag hann med så mycket på veckoslutet så det känns som om jag skulle ha varit ledig i en halv evighet.Först inflyttningsfest på fredag (jätte fin lägenhet och så stor - den väckte ha-begär), sen sovmorgon på lördag och ansiktsvård på eftermiddagen. Ansiktsvård är btw perfekt på sömniga dagen-efter-dagar, man går dit, kryper ner under täcket och blir ompysslad i två timmar. Sen kommer man ut, efter att ha legat under diverse peeling- och ansiktskrämer och fått massage, och är helt ny och ren. Jätte skönt.
Nåjå, efter att ha kämpat med att komma ut ut ett maraton-yrt Helsingfors, körde jag till lande och var där på söndag. Det blev inget blåbärsplockande, dem åt jag direkt från mammas kylskåp (ganska mycket mindre jobb så..), men mycket sol och värme och god mat. Nu kan jag börja en ny vecka - som av mängden av nya mailen i inboxen i min jobb-mail att döma kommer att bli stressig.
Idag ska jag klippa håret, man måste ju vara fin på bröllopet på lördag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet