Sommar, sommar och sol

Igår skulle det flyttas - ett ganska jobbigt projekt, speciellt som flyttobjektet inte hade packat i lådor utan i tusen olika plastpåsar och askar och god knows what. Men lägenheten var förvånansvärt bra med tanke på hur lite dom betalar i hyra. Ok, tapeterna i hallen ser ut som en relik från 60-talet och halvpanelen i det ena rummet är något som man vanligtvis skulle se i alpstugor, men det fanns fina nya fönster och en rumsplan som funkar bra för sam-boende. Badrummet är sen en annan story - "ingången" till duschen är så smal att man måste gå sidlänges in i den - i USA skulle man säkert kunna stämma hyresvärden för att det är diskriminerande, en fet person kan helt enkelt inte duscha i den lägenheten.

Sen kom jag hem så sent att det inte fanns parkeringsplatser, utan jag måste felparkera för nära en skyddsväg så i natt hade jag fått böter. Not so najs. Men sen räddades dagen av att radion spelade "Sommar, sommar och sol" när jag körde till jobbet. Which was najs.

Kommentarer

  1. Jag tycker oxså om sommar,sommar och sol sången!!!
    -s

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet