Mental och fysisk träning

Tidigare ikväll var min syster och jag på aerobic. Jag diggar mest typ oldfashioned aerobic med relativt enkla steg och mycket muskelövningar på slutet - men det här var nån extremt avancerad version med tusen olika steg åt olika håll och konstiga namn som mambo, chassé, slide och femton olika benämningar som jag inte kunde. Resultat: man känner sig borttappad - vart man än rör sig finns det någon i vägen och ingen tycks vara på väg åt samma håll som jag...
Men mot slutet, efter att jag ansträngt min hjärna och mitt så gott som obefintliga sinne för koordination, fick jag nästan reda på i vilken ordning jag skulle trampa åt vilket håll och då när jag fick flyt på det hela blev det jätte roligt! Sen var timmen slut, och nu har jag nästan mera huvudvärk än muskelvärk.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet