Vuxenpoäng - Uppdaterad

I lågstadiet hade alla flickor vänböcker som man fyllde i åt varann - favoritfärg, favoriträtt och favorit-TVprogram osv. Förra året när min kompis fyllde år köpte vi tjejer en vänbok för vuxna åt henne. Där går frågorna mer i stil med "Storhandlar du?" och "Ser du regelbundet på TV-nyheterna?
Nu kan man också testa om man är vuxen på vuxenpoäng
Jag fick 17 poäng. Om det gör mig vuxen är dock fortfarande oklart.

På vuxenpoäng-sidan finns också en lista som går under namnet "Varför du inte längre är ung" och vissa saker var bara så kul, som t.ex.

...de vet inte att personerna i Melrose Place en gång i tiden var mentalt friska.
...de tror att 4,2 är ett nytt Officepaket och inte ett skolbetyg.
...de har aldrig spelat pac-man och tyckt att det varit fantastiskt avancerat.

Uppdaterad 14.24
Nu hittade jag - medeltalet på vuxenpoäng för alla som gjort vuxentestet var 17,8. Då ligger jag nog ganska ok till, tycker jag.

Kommentarer

  1. Måste fråga en sak, du har ju Blogger som jag. Kan du se hur många som besökt din blogg? Vart då isåfall? Det är ju kul att kunna se :)

    SvaraRadera
  2. Jag installerade en räknare - det fanns instruktioner under "Help". Räknaren finns nu under på högra sidan under arkivet.

    SvaraRadera
  3. Okej.. hittade det nu och försöker fixa det. Tack!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet